Artikel over de Sandbox op Geografie.nl

Op dit moment loopt onze crowdfundingcampagne voor de Sandbox op Voordekunst. Onlangs verscheen er op Geografie.nl een mooi artikel over de didactische waarde van de AR Sandbox: 'Meneer, wat moet die zandbak in het lokaal?' In dit artikel wordt nog eens uitgelegd hoe de Sandbox werkt.

De auteurs van het artikel:

Wiebke Goβens deed op het Erasmiaans Gymnasium met haar stagebegeleider Annika Huizinga onderzoek naar de didactische waarde van de AR sandbox. In haar onderzoek bouwden brugklasleerlingen in groepjes van vijf eerst een landschap na van een foto en vervolgens van een hoogtelijnenkaart van een stukje Nederland. Ze moesten hier dus van 2D naar 3D denken. ''...'' De terugkoppeling van de leerlingen in learner reports was positief. Ze waardeerden vooral dat ze ‘eindelijk iets actiefs’ konden doen, gaven aan dat ‘je nog beter [leert] omdat je er dus ook plezier in hebt’ en ‘visueel leren wel makkelijker is en je het ook begrijpt en echt ziet’. ''

Lees hier het volledige artikel.

Foto: Mathijs Booden voor geografie.nl
Foto: Mathijs Booden (Geografie.nl)

De crowdfundingcampagne voor de Sandbox loopt nog 15 dagen...! Met de Sandbox ontdek je als bezoeker van De Bastei hoe rivierdynamiek werkt en hoe je jezelf tegen het water kunt beschermen. Bekijk onze projectpagina op Voordekunst en help mee deze tool naar Nijmegen te halen, we zijn blij met iedere donatie, klein of groot! https://www.voordekunst.nl/debastei

Noot: Geografie.nl is niet gelieerd aan deze crowdfundingcampagne